Vi söker en pensionsspecialist (vikariat)

Brinner du för att leverera en hög kundupplevelse?

PRI Pensionsgaranti befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede med stort fokus på effektiviseringar, både genom digitalisering och förbättringar av våra arbetssätt. Vi strävar efter att göra varje steg av det administrativa flödet så automatiserat och effektivt som möjligt. Nu väntar en av våra kollegor barn och vi behöver därför en vikarie till vårt tjänsteområde Pensionstjänster. Vi söker en utvecklingsdriven pensionsspecialist, med mycket goda kunskaper inom kollektivavtalad tjänstepension.

Tillsammans med ett tjugotal kollegor, blir du en del av ett kvalificerat team på en arbetsplats, i en ständigt utvecklande och föränderlig miljö, där vi arbetar tillsammans över avdelningsgränser för att lösa det dagliga arbetet och de utmaningar som kan uppstå - alltid med kunden i centrum.

Du kommer ha en bred och varierad roll, där du får användning av all din liv- och tjänstepensionskunskap, där du utöver det operativa arbetet även kommer att medverka i olika utvecklingsprojekt för att effektivisera och förbättra våra processer.

Så vad kan en dag på jobbet innehålla?

Du blir vår främsta kontakt för både enskilda individer och företagskunder. Kontakterna sker såväl via telefon som mejl.

Du stöttar kunderna med beräkning av premier och pensionsförmåner, behandling av uppgifter avseende avdrag och kravhantering för ålders-, sjuk- och efterlevandepensioner. Du gör också utredningar och uppdateringar av register samt återrapporterar underlag för olika beräkningar, fakturering och bokföring till kunderna. Ett annat inslag är filhantering, felsökning och utredning av filer, att arbeta med löne- och pensionskörningar samt löpande bokföring, avstämningar, leverantörsreskontra, AGI-rapportering, fakturering, enklare bokslut och övrigt redovisningsarbete.

Du kommer att ta fram och underhålla arbetsinstruktioner och manualer, delta i processkartläggningar samt ta fram processarbetsbeskrivningar. Du blir en viktig kugge i våra utvecklingsprojekt, med stor möjlighet att utveckla våra arbetssätt och rutiner samt att effektivisera och digitalisera våra administrativa processer.

Vem är du då?

Självklart gillar du kontakten med kunderna och att ge kunden det lilla extra. Eftersom vi är en liten grupp med ett brett uppdrag, behöver du vara flexibel samt beredd att rycka in och utföra nya arbetsuppgifter vid behov. Du tycker om att arbeta i grupp och vill vara en del av ett team som tillsammans tar ansvar för administrationen åt våra kunder.

Ditt arbetssätt är strukturerat och du har lätt för att organisera ditt arbete, även under hög arbetsbelastning. Du förstår vikten av noggrann administration i varje ärende och i varje steg av processen. Du gillar att samverka med kollegor över hela organisationen, i olika projekt och utvecklingsuppdrag. Ständiga förbättringar är en starkt drivkraft hos dig och du ser förändringar som spännande möjligheter att utveckla såväl dig själv som verksamheten.

Vad gäller de mer formella delarna, har du en akademisk bakgrund samt minst tre års erfarenhet av administration och beräkning av BTP, FTP samt till viss del ITP och företagsegna pensionsplaner. Du har arbetat med processkartläggning samt med att effektivisera och digitalisera administrativa flöden. Du har stor vana av MS Office - särskilt Excel - och har lätt för att lära dig nya IT-applikationer.

Lite annat smått och gott

Vi tror på kollektiv intelligens och att vi är smartare tillsammans. Därför kan du förvänta dig att dina kollegor är på plats minst tre dagar per vecka, men givetvis finns goda möjligheter till flexibilitet.

Hållbarhet är ett prioriterat område för oss. Naturligtvis genom att arbeta för att minska vårt eget avtryck som organisation, men framför allt genom det sätt på vilket vi kan påverka företag med vår kapitalförvaltning och hur vår kreditförsäkringsverksamhet möjliggör den gröna omställningen hos våra kundföretag.

Vi sitter i helt nya lokaler mitt i hjärtat av Stockholm och vikariatet omfattas av försäkringsbranschens kollektivavtal och har en lokal Forenaklubb. Utöver det har vi många fina anställningsförmåner, som exempelvis en generell arbetstidsförkortning. För en heltidstjänst som denna innebär det en genomsnittlig arbetstid om 36,25 timmar per vecka.

Frågor, ansökan och processen framåt

Tveka inte att hör av dig till din blivande chef Peter Ängsback 08-679 06 61 om du har några frågor. Det är också till Peter du mejlar din ansökan och CV. Frågor till vår lokala Forenaklubb kan du mejla till forena@pri.se.

Vi tar emot ansökningar till och med den 10 november, men urval och intervjuer kommer att ske löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än så.  Tillträde snarast, beräknad varaktighet till den 31 december 2024. 

Tänk dock på att din ansökan inte ska innehålla särskilt känsliga personuppgifter, exempelvis medborgarskap, sexuell läggning eller eventuellt medlemskap i någon fackförening.

Så vad väntar du på…!