Gör så här för att få mejl från PRI

Tyvärr kan mejl som skickats ut från oss på PRI ha hamnat i din skräpkorg, fastnat i så kallad karantän eller inte alls nått fram. Det beror på att en obehörig tredje part har utnyttjat en av våra leverantörer för att skicka ut spam i vårt namn. Den trafiken är nu stoppad. 

För att du fortsättningsvis problemfritt ska få våra mejl och utskick kan du göra något av följande:

  1. Gå in på skräppost (junk-mail) i din mejlläsare. Se om där ligger mejl med adress från PRI med en känd avsändare - till exempel fornamn.efternamn@pri.se, noreply@pri.se, info@pri.se, kundnamn@pri.se, produkt@pri.se eller vas@pri.se. Där markerar du mejlet som inte skräp (no-junk). Nästa mejl från oss kommer därefter i din vanliga inkorg.

    OBS! Är det andra mejl med namn som för dig är okända ska du inte öppna och framför allt inte ladda ner filer som bifogats i mejlet.

  2. Har mejlen från oss lagts i karantän kan du ha fått ett mejl från Microsoft med ett meddelande om det. För att kontrollera avsändaren, och sedan läsa mejlet gör du så här. Är du företagskund och det finns en IT-avdelning kan de säkert hjälpa dig att lösa problemet. 

  3. Om du väntar mejl eller under en tid inte fått mejl från PRI kan det bero på att er IT-avdelning har lagt inställningar så att våra mejl lagras på annan plats eftersom de klassats som skräppost. Tala med er IT-avdelning så att de släpper mejlen som kommer från domänen pri.se vidare till mottagarens skräppost för godkännande. 

Vi hoppas att detta löser problemen, och vi är mycket tacksamma för att du hjälper oss att få bort den spamklassning vi fått på oss, så att mejlen går fram som de ska.  

Tveka inte att kontakta oss om du undrar något på mejlkontakt@pri.se.