Våra tjänster för avkastningsstiftelser

Vi erbjuder redovisning och administration av avkastningsstiftelser. Här finns information av vad som ingår i vår tjänst.

Redovisning

  • Löpande redovisning och rapportering
  • Andelsberäkning vid gemensamt placerad förmögenhet (samförvaltning)
  • Bokslut, årsredovisning och deklaration, uppföljning och fullföljd
  • Kontakter med stiftelsens revisorer

Administration

  • Betalning av fakturor, tillsynsavgifter och skatter
  • Utbetalning av arvoden och beviljade medel
  • Kontakter med tillsynsmyndigheter inklusive handläggning av registreringsfrågor

Ansökningsadministration

  • Digitalt ansökningssystem
  • Stöd till sökande via mejl och telefon
  • Vid behov, granskning av ansökningar mot stiftelsens kriterier
  • Uppföljning och fullföljdsrapportering

Styrelsestöd

  • Styrelseportal, sekreterarservice och beredning av styrelsemöten
  • Verktyg för digital signering av protokoll, årsredovisning mm
  • Juridisk- och skatterådgivning (genom samarbetspartners)

 

Artiklar om avkastningsstiftelser