Effektiva tjänster och hållbara inköp

Vårt mål är att skapa mervärde för våra kunder genom att tillhandahålla hållbara tjänster som utgår från kvalitet och säkerhet genom hela värdekedjan.

Vi vill stärka kundernas hållbarhetsarbete med vårt erbjudande och fortsätter vår digitaliseringsresa för ökad kundnytta. Vi arbetar löpande med att säkerställa att våra leverantörer uppfyller våra hållbarhetskrav.

Strategi

Vårt utbud av tjänster styrs av kundernas behov. Verksamhetsutvecklingen sker därför i nära samarbete med våra kunder, vars synpunkter främst fångas upp vid möten och i andra former av dialoger. I takt med att omvärlden digitaliseras ser vi ökade förväntningar på en effektivare och mer automatiserad distribution av våra tjänster.

Vi strävar efter långsiktiga och goda kundrelationer som bygger på förtroende, därför är den personliga kontakten viktig att värna.

Vi erbjuder flertalet utbildningar, både lärarledda digitala och kortare filmer samt olika kundevent för att informera om aktuella händelser och fånga upp frågor.

Det är viktigt för oss med ett ansvarsfullt förhållningssätt till våra kunder och samarbetspartners. Genom att ställa hållbarhetskrav på de leverantörer vi samarbetar med har vi stora möjligheter att göra skillnad.

Vi hanterar en stor mängd personuppgifter med delvis känslig information. Dessa behandlas tryggt och säkert med hänsyn till den personliga integriteten.

Vi ställer krav på efterlevnad avseende informationssäkerhet, sekretess och dataskyddsförordningen samt utvärderar relevanta certifieringar.

Förutom instruktioner och anvisningar arbetar vi löpande med intern utbildning så att vi hanterar information och tillhörande IT-stöd på ett betryggande sätt för våra kunder.

Mål och indikatorer

Till riskerna inom området effektiva tjänster och hållbara inköp hör utmaningar kring styrning och kontroll vid inköp av varor, kontraktering och avtalsskrivande. Arbetet utgår från vår instruktion för hantering av leverantörsavtal.

Vi har en löpande dialog kring hållbarhet med våra leverantörer. Företag som vi ingår avtal med ska åta sig att följa vår uppförandekod, ha egna motsvarande uppföranderegler eller en godtagbar hållbarhetspolicy.

För att säkerställa att vi lever upp till kundernas förväntningar på oss genomför vi kundundersökningar på regelbunden basis.