3 maj 2022

Medlemsbolag

FPK har valt att anlita PRI Pensionstjänst AB för sin pensionsadministration från och med den 1 maj 2022.

Viktigt att känna till vid övertagandet

Fakturering

Faktura per april har som vanligt skickats från Skandikon den 25 mars. PRI har som rutin att fakturera månadsvis i efterskott. Det innebär att fakturan som avser maj månad kommer den 25 maj.

Hantering av ändringar

På vår webbtjänst sköter ni bland annat handläggning av personalens löner, anställning och frånvaro. För ett större bestånd gör man detta enklast genom att ladda upp en fil. Specifikation och format på filen finner ni under frågor och svar. Den fil som ni använt tidigare via Skandikons hemsida kommer inte att gälla efter övertagandet. För enskilda individer kan man även använda våra webbformulär.

För hantering av ändringar krävs att ni har ett unikt företags-ID. Vi har mejlat det till er. Om du inte har fått något id, vänligen mejla till ftp@pri.se

Kundtjänst

Vår kundtjänst hanterar samtal både från arbetsgivare och försäkrade. Våra öppettider är klockan 9-11 och 12-16. 

Försäkrade

Det finns även information om FTP-avtalet under Försäkrad här på webbplatsen

Frågor och svar

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.

Lathund webbtjänsten företag FTP 2
Här kan du hämta en lathund om hur du använder webbtjänsten