Medlemsbolag
Viktigt att känna till vid övertagandet
Fakturering
Faktura per april har som vanligt skickats från Skandikon den 25 mars. PRI har som rutin att fakturera månadsvis i efterskott. Det innebär att fakturan som avser maj månad kommer den 25 maj.
Hantering av ändringar
På vår webbtjänst sköter ni bland annat handläggning av personalens löner, anställning och frånvaro. För ett större bestånd gör man detta enklast genom att ladda upp en fil. Specifikation och format på filen finner ni under frågor och svar. Den fil som ni använt tidigare via Skandikons hemsida kommer inte att gälla efter övertagandet. För enskilda individer kan man även använda våra webbformulär.
För hantering av ändringar krävs att ni har ett unikt företags-ID. Vi har mejlat det till er. Om du inte har fått något id, vänligen mejla till ftp-medlem@pri.se.
Kundtjänst
Vår kundtjänst hanterar samtal både från arbetsgivare och försäkrade. Våra öppettider är klockan 9-11 och 12-15 under juni till augusti och resten av året 9-11 och 12-16.
Försäkrade
Det finns även information om FTP-avtalet under Försäkrad här på webbplatsen.
Frågor och svar
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.
Lathund webbtjänsten företag FTP 2
Här kan du hämta en lathund om hur du använder webbtjänsten